كلينيك زيبايي
 كلينيك زيبايي

كلينيك زيبايي


روش هاي سفت كردن سينه

روش‌هاي سفت كردن سينه

علل شلي بافت سينه

سن عامل مهمي در كاهش استحكام بافت سينه است. اندازه سينه ارتباطي به شلي يا استحكام بافت آن ندارد، بلكه چگونگي نگه‌داري از اين اندام‌هاي حساس در تمام طول عمر در ظاهر و زيبايي آن نقش خواهد داشت. مطالعات مختلف نشان داده زنان هنگامي كه به اواخر دهه‌ي سي زندگي خود مي‌رسند، نشانه‌هايي از پيري زودرس را با شل شدن پوست بدن خود بروز مي‌دهند. اين اتفاق به ويژه در بافت سينه و به خصوص در زناني كه سابقه بارداري داشته‌اند، رخ مي‌دهد. بافت سينه با شيردهي شل‌تر مي‌شود. بنابراين پس از طي شدن دوران تغذيه كودك، سينه ثبات و استحكام و شكل زيباي خود را از دست خواهد داد. با اين حال با انجام دقيق راه‌كارهايي مي‌توان شدت آسيب بافتي را كنترل كرد.
برخي از بيماري‌ها نيز به تضعيف، شلي و افتادگي سينه منجر خواهند شد. سرطان پستان يا مشكلات تنفسي مانند سل مي‌توانند با تضعيف قابل توجهي از سلول‌ها و ساختار ارگان‌هاي داخلي با كاهش پشتيباني سينه منجر به تغيير شكل آن شوند. مصرف بيش از حد نيكوتين، الكل و نوشابه‌هاي گازدار نيز با پيري زودرس پوست و تضعيف ساختار سلولي همراه است، بنابراين احتمالاً كاهش مصرف اين عوامل مخرب مي‌تواند بهبود مثبتي در استحكام سينه داشته باشد.
در اغلب موارد تضعيف بافت سينه به صورت شل شدن آن ظاهر مي‌شود. شل شدن بافت پستان نتيجه‌ي عادات غلط و عدم توجه به حفظ استحكام سينه است. سبك زندگي نادرست در هر دوره از زندگي زنان به خصوص دوران بارداري و شيردهي مي‌تواند اثرات نامطلوبي بر بافت‌هاي بدن به خصوص منطقه حساسي چون پستان‌ها بگذارد. وضعيت غلط قرارگيري بدن از جمله در حالت نشسته، راه رفتن، دويدن و حتي خواب مي‌تواند با وارد كردن فشار بيش از حد به سينه‌ها منجر به از بين رفتن استحكام عضلاني آن و شل شدن بافت پستان شود. بسياري از رفتارهاي طبيعي و فعاليت‌هاي فيزيكي مخل استحكام سينه است. برخي از آنها غير قابل اجتناب هستند، اما آگاهانه مي‌توان آن‌ها را كنترل يا محدود كرد.

 

درمان‌هاي طبيعي خانگي براي سفت كردن سينه‌

بهترين راه براي به دست آوردن مجدد ثبات سينه‌ استفاده از يك درمان خانگي است. اين درمان‌ها و اقدامات طبيعي بدون هيچ گونه عوارض جانبي بسيار مؤثر هستند و البته به مراتب ارزان‌تر مي‌باشند. تعدادي از درمان‌هاي خانگي از جمله اصلاح وضعيت بدن، تغذيه مناسب، تمرينات منظم سينه، ماساژ روغن زيتون، ماساژ يخ، اسانس‌هاي گياهي و روغن هاي ضروري در اشكال مختلف، ماسك خيار و تخم مرغ و ديگر انواع ماسك‌ها داراي خاصيت سفت‌ كنندگي در حفظ ثبات و استحكام سينه مفيد هستند كه در ادامه به تك‌تك آن‌ها مي‌پردازيم.

اصلاح وضعيت بدن

اولين گام براي به دست آوردن سينه‌هاي سفت و خوش‌ فرم اصلاح وضعيت بدن در حالت‌هاي مختلف است. هميشه بايد از صاف قرار گرفتن پشت و شانه‌ها در حالت ايستاده، نشسته يا راه رفتن مطمئن شد. پايين انداختن شانه و گرد كردن پشت معمولاً علت اصلي شل شدن سينه‌ها است. حالت بدن هنگام خواب نيز بسيار مهم است زيرا انسان ساعات بسياري از شبانه‌روز را در اين حالت به سر مي‌برد. نبايد سنگيني بدن روي سينه‌ها افتد. تا جاي ممكن بهتر است به پشت و درحالتي كه سينه تحت فشار نيست خوابيد. در هنگام دويدن يا راه رفتن بايد با پوشيدن دو بند ورزشي يا سوتين مناسب از محكم بودن سينه‌ها و عدم حركت بي‌مورد آن مطمئن شد.

تغذيه مناسب

تغذيه در داشتن يك جفت سينه سفت و زيبا از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. پروتئين كافي در مواد غذايي مصرفي مي‌تواند به مستحكم‌تر شدن عضلات بدن از جمله سينه‌ها كمك كند. مواد مغذي ضروري بدن مانند ويتامين‌ها، كلسيم و مواد معدني با مصرف مقدار كافي گوجه‌فرنگي، كلم، گل كلم، كلم بروكلي و هويج تا حدودي تأمين مي‌شود تا منجر به حفظ شادابي پوست شود. كاهش مصرف نوشيدني‌هاي كافئيني و همچنين ترك سيگار و الكل نيز در استحكام بافت سينه مؤثر است.

ورزش سينه

يكي از بهترين راه‌هاي افزايش استحكام بافت سينه، انجام ورزش‌هاي مخصوص سينه از همان ابتداي بلوغ و جوانه زدن پستان است. به طور كلي ساده‌ترين و محبوب‌ترين ورزش‌هاي سينه‌اي مي‌توانند به شكل دادن سينه و كاهش ذخاير چربي اضافي موجود در اطراف قفسه سينه كمك كنند. تمرين‌هاي ورزشي روزانه سينه بهترين درمان براي جلوگيري از تضعيف سينه است. حركات ورزشي با دمبل يكي از اين تمرين‌هاست. حركات دست در ورزش شنا نيز به سفت شدن بافت سينه كمك مي‌كند. ورزش شنا به مدت نيم تا يك ساعت روزانه به خوش فرمي سينه كمك بسياري مي‌كند. حركات ورزشي دست و بازو نيز به خوبي بافت و عضلات سينه را قوي مي‌كند. شناي سوئدي يكي از بهترين اين ورزش‌هاست. بلند كردن وزنه همچنين مي‌تواند عضلات سينه‌اي را تقويت كند. بلند كردن وزنه بايد در سه مرحله انجام شود، وزنه ابتدا تا آرنج سپس در مرحله دوم كمي بالاتر و در نزديكي شانه و در مرحله سوم برداشته و تا بالاي سر برده شود. اين حركت بايد حداقل 30 بار در روز انجام شود.
پوشيدن سينه‌بند مناسب
انتخاب صحيح و مناسب نوع و سايز سينه بند مي‌تواند از تضعيف بافت سينه جلوگيري كند. در اغلب موارد استفاده غلط از سينه‌بند علت افتادگي سينه است. بنابراين، يكي از مؤثرترين راه‌ها براي سفت كردن سينه به طور طبيعي، پوشيدن نوع مناسبي از سينه‌بند است كه مي‌تواند از بافت سينه حمايت كند. پوشيدن سوتين تنگ يا گشاد عاقلانه نيست، پس اطمينان از سايز مناسب سوتين موضوع با اهميتي است. تغيير سوتين هر چند ماه يك بار نيز نبايد فراموش شود، زيرا قابليت ارتجاعي و سايز سينه‌بند پس از مدتي استفاده از بين رفته و كم مي‌شود. بنابراين پيشنهاد مي‌شود حداقل هر سه ماه يك بار سوتين خود را تعويض كنيد.

 
يوگا براي سفت كردن سينه‌
برخي حركات خاص يوگا مي‌تواند براي متوقف كردن تضعيف پستان در هر سن و سالي مفيد باشد. يوگا علاوه بر كمك به سفتي سينه مي‌تواند از سلامت كلي بدن نيز حمايت كند. مزاياي يوگا براي كل بدن از جمله نقش آن در افزايش انعطاف پذيري بدن به طور گسترده‌اي مورد مطالعه قرار گرفته است. سبك‌هاي مختلف يوگا در نقاط مختلف بدن متمركز است. كساني كه بر قسمت‌هاي بالاي بدن شانه‌ها يا بازوها تمركز دارند به شكل بهتري به استحكام بافت سينه دست مي‌يابند
افزايش مصرف مايعات
با افزايش مصرف مايعات و آب روزانه‌ي خود مي‌توان به طراوات و خاصيت الاستيك پوست كمك كرد. خاصيت آب در مرطوب‌كنند‌گي پوست مي‌تواند در بهبود قدرت، كشش و ظاهر پوست سينه مفيد باشد.
كاهش چربي اضافي بدن
گاهي اوقات سنگيني و چربي بيش از حد موجود در بافت سينه منجر به شلي و آويزان شدن آن خواهد شد كه با كاهش وزن بدن به آرامي طي چند ماه اين اجازه به پوست و بافت سينه داده مي‌شود تا در عين حالي كه ثبات خود را حفظ مي‌كند، تغيير سايز داده و كوچك شود.
ماساژ سينه
ماساژ سينه مي‌تواند در سفت شدن بافت سينه مؤثر باشد. ماساژ سينه با روغن حداقل 2 الي 3 بار در هفته منجر به افزايش خاصيت ارتجاعي پوست و همچنين بهبود استحكام بافت آن خواهد شد. ماساژ با افزايش جريان خون در سطح پوست و بافت عضلاني به تحريك رشد ماهيچه سينه‌اي و بازسازي آن كمك مي‌كند و در رسيدن به ظاهر زيباتر سينه‌ها نقش دارد. با اين حال، مداومت در ماساژ سينه و انجام صحيح آن نيز در كسب نتايج بهتر مؤثر است. ماساژ را بايد از پايه سينه‌ها و از بيرون به سمت داخل با حركت دايره‌اي انجام داد. فشار دست حين ماساژ بايد متوسط و نرم باشد. استفاده از روغن يا كرم مي‌تواند به سهولت ماساژ كمك كند. هر يك از روغن و اسانس‌هاي مناسب ماساژ سينه شامل:

ماسك سينه


بازدید : | ۱۴ آذر ۱۳۹۶ | نظرات (0) | ادامه مطلب ...
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :

سرویس وبلاگدهی فارسی یا پارسی رایگان